Sök:

Sökresultat:

501 Uppsatser om Vehicle dynamics - Sida 1 av 34

Lärstilar - Human Dynamics - Inlärningsprocesser - Intervjustudie med pedagoger i grundskolan

Föreliggande studie bygger på kvalitativa intervjuer av fem pedagoger. Genom att intervjua pedagoger med utbildning i Human Dynamics, undersöker jag hur pedagoger arbetar praktisk med Human Dynamics med fokus på inlärningsprocessen. Jag undersöker även likheter och skillnader mellan Human Dynamics och Dunn och Dunns lärstilsmodell..

Skattning av fordonsmassa med driftstatistik

In the automatic manual transmission system, Opticruise, the choice of gear is based on several parameters such as road incline, driving resistance and vehicle mass. Many different mass estimations are made during driving. A final vehicle mass is then used to determine the current gear. Construction vehicles are often not equipped with air suspension and can therefore not estimate the vehicle mass when standing still. If that sort of vehicle is reloaded while standing still an incorrect mass estimation will be used and as an effect of that also a wrong gear.

Fordonsgas från deponier : en potentialstudie i Biogas Öst-regionen

The demand for biogas as vehicle fuel has risen sharply and there is a great need for increased production. A possible addition of vehicle gas can be produced by upgrading landfill gas which is formed by degradation of organic waste. This thesis investigates the potential of producing vehicle fuel from landfill gas in the region of Biogas Öst.In 2008, an amount of 32 million Nm3 landfill gas was extracted in the region. This level can be maintained for another ten years if the efficiency of gas extraction is improved. The annual production will decrease with time since landfills aren?t allowed to receive more organic waste.

Gruppdynamik : en social gemenskap

The purpose of this work is to create more knowledge about the teacher's perceptions of group dynamics and its impact on school activities. How do teachers opportunities and obstacles in order to influence group dynamics among students. The questions I have answered is how the teachers see the importance of a functioning group dynamics in school, how teachers work with group dynamics and how teachers describe the opportunities and obstacles for effective group dynamics. The method I am using at work is a qualitative research method that involves obtaining the teachers' own thoughts, feelings and experiences around the right questions. I have interviewed three teachers in primary schools in the county of Stockholm to find out their particular approach.

Hur tolkar eleverna handlingen i en visad film?

Föreliggande studie bygger på kvalitativa intervjuer av fem pedagoger. Genom att intervjua pedagoger med utbildning i Human Dynamics, undersöker jag hur pedagoger arbetar praktisk med Human Dynamics med fokus på inlärningsprocessen. Jag undersöker även likheter och skillnader mellan Human Dynamics och Dunn och Dunns lärstilsmodell..

Human Dynamics : Gynnar förhållningssättet elever med koncentrationssvårigheter?

Examensarbetet ger läsaren en inblick i förhållningssättet och verktyget Human Dynamics. I arbetet jämförs annan forsknings syn på en gynnsam lärandemiljö för barn med koncentrationssvårigheter med Human Dynamics teori.Syftet har varit att undersöka om förhållningssättet är fördelaktigt för elever med koncentrationssvårigheter.Undersökningen, som är baserad på intervjuer med kvalitativ inriktning, visar exempel på hur pedagoger använder verktyget i praktiken samt hur de uppfattar barn med koncentrationssvårigheter och deras behov. Respondenterna är positiva till Human Dynamics och menar att förståelsen för olikheter och insikter om sig själv har hjälpt dem att se olika individers behov på ett annat sätt än tidigare.Slutsatsen är att Human Dynamics teori är förenlig med annan forskning och gynnsam för alla individer, men kunskapen löser inte alla svårigheter utan specialpedagogiska åtgärder är nödvändiga i vissa fall..

Algoritm för keystroke dynamics inspirerad av viktad sannolikhet och fuzzy logic

Biometri är en relativt ny säkerhetsmetod för datorsystem. Biometri används ofta för att ersätta eller kombineras med användarnamn och lösenord. Detta görs genom att mäta ett fysiologiskt attribut eller beteendeattribut hos användaren. Keystroke dynamics är en biometrisk metod vilken registrerar användarens sätt att skriva på tangentbordet. En stor mängd försök med keystroke dynamics har gjorts i tidigare arbeten.

En fordonsförares upplevelse av accelerationer som grund för en effektiv simuleringsmodell

Saab Aerosystems has a long tradition and a lot of competence in the field of flight simulation. Their ambition to broaden the market horizon has led to a discussion about also selling vehicle simulation solutions, both for military and civilian use.The aim of this thesis is to investigate the driver?s experiences of the accelerations he or she is exposed to whilst driving in rough terrain. The results may be used as a basis for future decisions and can act as a platform for the construction of an effective simulation model.To investigate the driver?s exposure of acceleration, some kind of dynamic simulation is needed.

I Microsoft Dynamics AX ? databasaccess, kommunikation och tjänster för Commerce Runtime

Examensarbetet undersöker den nya versionen av affärssystemet Microsoft Dynamics AX R2 2012 och dess plattform Commerce Runtime och analyserar dessa ur perspektiven arkitektur och kommunikationsmöjligheter. Examensarbetet undersöker systemets arkitektur och implementerar tre metoder för att visa upp kommunikationen mellan komponenterna i systemet. Undersökningen avgränsar sig dock till de områden av systemet och plattformen som har med butikslösningen att göra. Undersökningen går hand i hand med implementationen. Implementeringen sker löpande under arbetet för att säkerställa att undersökningen stämmer.

Transportsfordon för rullstolsburna

A vehicle that carries a person sitting in a wheelchair has been rebuilt. The original vehicle was provided with a petrol engine, hydrostatic drive and a mechanical steering rod, making it noisy and hard to maneuver. The purpose with this project was to convert the vehicle to make it more environmental and easier to drive.A new design has been proposed where an electrical drive has replaced the noisy combustion engine and an electrical motor with joystick control has replaced the manual steering.The project was divided into two parts. One mechanical part where the construction of the drive and steering were to be decided. The other part involved programming the microprocessor and implementation of all the necessary electrical for the control system of the vehicle.

Fordonsgas ur gödsel och vall

AbstractThe dependency of fossil fuels in the transport sector causes large emissions of carbondioxide. This problem can we reduce by using vehicle gas from digested solid manure and leftover of pasture. I have studied the potential for this in the county of Västernorrland. Thepurpose is to investigate how much vehicle gas that can be extracted.One central, large scale digestion and upgrade plant should be placed in Härnösand. Theamount of pasture and manure that is economical and practical available is enough to produce2,7-3,5 millions Nm3 vehicle gas.

Konceptuell design och utveckling av hybridfordon

This report covers the conceptual design of a new one person hybrid vehicle that is to be fast and convenient to drive on the roads. The vehicle is most of all supposed to be used as a commute vehicle but can also be used at other occasions as well.During the work with this project the group has focused on three larger areas, the outer design (body), wheel chassis and an ergonomically designed interior. The group was not able to just create these parts in 3D to get a trustworthy vehicle, hence number of other components and details were also created to get a better entirety.The outer design starts with idea generation and sketches and ends with a 3D model which is rendered to show how the final product is going to look. The design of the body has been going on during the entire work process due to new ideas and improvements that seemed interesting and had to be changed.The wheel chassis also started with idea generation, research and sketches. It ended up with a simulated 3D model which later on was mounted on the vehicle body to show how the vehicle is going to perform during usage.

Lokal sökalgoritm för initiering av den genetiska populationen i ett praktiskt "vehicle routing"-problem.

  Befintliga studier har påvisat att genetiska algoritmer presterar bättre om de ges en bra startpopulation. I denna rapport presenteras en lokal sökalgoritm för att skapa en population med fokus på ?vehicle routing?-problem. Algoritmen använder sig av heuristik i en blandning av simulated annealing och tabu search för att skapa individerna till populationen. Utvärderingar av algoritmen på ett praktiskt problem visar att den ger en bra start jämfört med en slumpmässig startpopulation, vilket är vanligt att använda.

Studie av integration mellan rategyron och magnetkompass

This master thesis is a study on how a rategyro triad, an accelerometer triad, and a magnetometer triad can be integrated into a navigation system, estimating a vehicle?s attitude, i.e. its roll, tipp, and heading angles. When only a rategyro triad is used to estimate a vehicle?s attitude, a drift in the attitude occurs due to sensor errors.

Utveckling av ett hjälpmedel för träning och utvärdering av förare av tunga fordon

The purpose of this master thesis is to evaluate how internal vehicle information inScania buses and trucks can be used for evaluation of driver performance regardingfuel economy, vehicle wear, traffic safety, emissions and cargo damage. To someextent it was examined whether this information could be used for training the driverto a better driving style. In addition, a prototype for such a system was developed.By first defining what distinguishes a talented driver and how he/she differs from apoor driver, followed by a study of the internal vehicle communication, a system thatin real-time gathers and interprets vehicle data could be developed.The resulting system can with reasonably high reliability detect a number of trafficevents (such as braking, lane changing or hilltops). At each such event, the driver?sbehaviour can be evaluated.

1 Nästa sida ->